Vreau sa vina autobusul de dimineata

încă o ultimă țigară
în ploaie
mai pot să încropesc
din tutunul
prin bar picat…
prin bar purtat.

e umed
ca și ploaia
care cade ușor.
sunt stropi mărunți
reci și moi.

încerc să o rulez
e atât de devreme –
dimineața devreme –
pentru tot.
încerc să o rulez
și mă întreb
unde-s nenoricitele alea
de filtre?

dar chibritele?
în dimineața asta udă,
când încă e întuneric
și nimic deschis,
mai am doar un chibrit
și acela… cam umezit.

un chibrit pentru omenire.
un foc pentru glorie.
în fața mea,
apus stă un bătrânel.
îl văd zâmbindu-mi,
vrea să îmi spună
noțiuni tehnice
despre cât de dăunător
e fumatul
și că ar trebui să încetez.

să încetez, bă?
și de ce altceva să mă apuc?!
bătrâne, ai fumat vreodată?
„drept e că n-am încercat,
d-am auzit de la moși
și strămoși.
mi s-a transmis
în sânge
să nu fumez…”

află bătrâne
că să fumezi
o țigară
e ca și cum ai săruta o femeie…
și pe deasupra
ea îți mai spune și o poveste.
o poveste despre tot
și despre nimic,
despre speranță
și destin,
despre vise
și singurătăți.

să fumezi…
e ca și cum ai asculta
un glas care se stinge
încet…
îți fură-o parte din viață
și îți dă înapoi
partea aialaltă
pe care nu ai trăit-o.
să fumezi, bătrâne
e ca o ridicare
deasupra acestei lumi
infame…

„și totuși”
imi spuse el
„de ai lasă țigara aceea,
ai putea să trăiești astfel.
să visezi altfel.
să respiri alt aer.
crede în mine!”
îmi spuse el.

păcat că e atât de noapte…
bătrân uitat de lume,
vrei să aleg lumea ta?
uită-te la tine…
singur aici cu noaptea-n cap
și-mi dai mie povețe
despre ce și cum să fac…

și în drum,
cu-n ultim fum
în gât și în glas,
eu am plecat.
și chiar de cu privirea
simțeam că mă urmărea
’napoi nu m-am uitat…

, , , , ,

  1. #1 by el zorab on April 22, 2012 - 11:51 pm

    Bai, nu stiu inca ce sa spun. de tine si de poeziile noi ale tale…nu suna rau, poveste are…da’ parca povestea ii doar pe jumatate si parca poezia asta e incompleta..nu stiu, continua…ceva imi place la elanul asta, bizi boy!

  2. #2 by ana pauper on April 23, 2012 - 11:50 am

    uite o picătură din poezia ta – vizualizată cu wordle.

  3. #3 by Mihai Bota on April 27, 2012 - 5:39 pm

    apoi, mno, incerc sa fac si eu ce pot. accept criticile, doar ca nu le ascult. 😀

  4. #4 by Mihai Bota on April 27, 2012 - 5:40 pm

    wordle acela cuantifica obsesiile in desene. 😀

  5. #5 by christinemarieturcu on May 29, 2012 - 12:02 am

    Felicitari, mie imi plac, jos palaria! si spor la inspiratie, da-i nainte ca meri bine si stil ai! 😉

  6. #6 by Mihai Bota on June 1, 2012 - 8:10 pm

    mnoh, sunt si eu amator. daca ar fi sa ma ia criticii, m-ar diseca… insa nu am vise de marire. eu chiar scriu pentru mine. cui ii place, citeste.

    si da, ma bucur ca iti place! 😉

Leave a Reply

