Poezie de paste (raw version)

cand eram copil,
inca credeam
ca preotii sunt cei care fac
sa existe o legatura
intre lumea noastra efemera
si lumea eterna sacra
care urma sa vina
cand vom pleca si noi
unde s-a dus bunicu’.

pe atunci
nu ii vedeam
ca pe niste oameni
manati de interese proprii,
precum necesitatea
de a ridica o casa,
avea o familie
care sa le aduca foloase hedoniste
intr-o lume
in continua degradare.

pe cristos nu il priveam
ca pe un om vandut de cei apropiati
in dorinta de a fi mai bogati
intr-un imperiu neinteles,
purtat in acel moment de regres
doar de numele sau
si al celor care l-au vandut de rau.

il vedeam pe el
ca fiind cel care aduce
lumina sfanta-n lumea noastra
era pentru mine
cel al carui nume
inima fiecarui om
e care il cunosc, o lumineaza
si visul sau cel nesperat
era o lume fara de pacat
simbolul sau etern
era o cruce fara de patern.

iar tatal sau
pe atunci inca nu imi parea
o cale catre o stea.
nu il vedeam privind spre el
ca o decadere inspre etern.
lumea nu imi parea
ciudata, trista
si in acelasi timp rea.

eu il vedeam pe atunci
un mos racut si jucaus,
care-ti facea lumea in tot
si totu-n lume
cu o usurinta fara margini.
iar vraja sa
o vedeam ca fiind insasi viata mea.

si uneori ma intreb
de nu eram pe atunci mai intelept?
pana si legile termodinamicii
tind sa aprobe aceasta ipoteza.
tot ceea ce facem in viata
ne decade inspre final.
fiecare clipa care trece
ne poarta tot mai aproape
de-al vietii mal.

si de ar fi sa aleg
al meu univers n-ar fi asa.
nimic nu s-ar crea sau recrea.
nimic nu ar transcende.
nimic nu ar pierii.
si totusi inteleg
ca in foarte mult timp si universul meu,
creat de, cica dumnezeu,
in aceasi stare se duce…
intr-o moarte neagra
unde o sa zaca uitat pe cruce.

, , , , , ,

  1. #1 by ana pauper on April 15, 2012 - 9:45 am

    cînd eram mică și trează
    nu scriam compuneri și
    nu desenam nimic,
    pentru că în clasa I
    am primit un nouă
    fiind prea strâmbă para.

    primăverile nici nu le
    observam, doar paștele
    cu ieșirea din rutină
    sau din casă. eu
    așteptam frenetic vara.

    acum mi-am făcut un ceai
    și mănânc un măr. cuptorul
    zumzăie ca jimi hendrix iar
    cariocile stau la pândă.
    e fain să trăiești clipa și
    să nu o lași să te vândă.

    [compunere] [ploaie] [voi scrie o însemnare în chineză]

  2. #2 by Mihai Bota on April 15, 2012 - 10:38 am

    ni hao, ana!

    lasa ca frumoase preocupari aveai si pe atunci doar ca nu ti le mai amintesti.

  3. #3 by ana pauper on April 17, 2012 - 1:35 pm

    așa o fi? eram șefă pe maidan și organizam jocuri-acțiune în care eram fie cowboy, fie astronauți 😀

Leave a Reply

