Compunere de paste

Da. Era el. Era acolo.

Baiatul avea creasta, doi cercei in nas, un pierce in limba, trei pierce-uri din alea, de zici ca is varful de lance al Atenei deasupra buzelor si unul in nas. Avea o duzina de tatuaje pe el despre tot si despre nimic. Era imbracat intr-o vesta de piele ponosita si foarte punk asa. Pantalonii sai… algele marii. Si toate chestia asta se intampla in piata Unirii din Cluj. Avea o plasa mare in mana. Plina de carti. Si se plimba prin piata de la om la om. S-a oprit in fata unuia care isi urca fetita pe statuia lui Mathias Rex. Pardon, pe iarba verde din jurul statuii lui Mathias Rex. L-a tras de maneca de la geaca iar cand el s-a intors, l-a privit fix in fata:

– Prietene, crezi in Iisus?

Tipul se uita nedumerit cand la el, cand la fetita lui… nu stia ce zica. A intrebat:

– De ce?

– Pentru ca eu cred. Imparatia lui, vocea aproapelui. Totul se va sfarsi… acum, in decembrie 2012. Cu voia lui. Totul se va savarsi. Trebuie sa te caiesti…

– Asta e vreun fel de gluma?

– Omule, uita-te la mine, ia o carte…

Si a scos din plasa sa cu sigla Carrefour o carte, mai degraba o brosura pe care scria “Caieste-te, sfarsitul se aproprie”:

– Omule, daca nu ma crezi, ia-o si citeste-o. M-ai fi vazut pe mine aici, tinandu-ti predica, daca lucrurile acestea chiar nu se intamplau?

– Tu trebuie ca esti ceva profet si nu stiu eu. Esti cumva punk botezatorul?

In fata tipelor acelora cu colanti care si-au luat shaorma in folie de aluminiu si s-au pus langa mine si isi tot aratau conversii, ma rog, una care avea un model asemenator cu ce purtam eu azi si imi facea cu ochiul… s-a oprit el.

Si le-a grait:

– Femei, de ce sunteti asa usoare?

– Omule, ce pana mea?

– Tu ai vreo 46 kilograme, tu vreo 50 maxim…

Cea la care ii spuse-se 50 maxim se uita indignata catre el:

– Nu poti sa vorbesti asa cu noi!

– Dar voi cum vorbiti cu Mantuitorul?! Mancand mieii aia, simbolul jertfei lui in lipia aia cu varza, castraveti murati, sfecla, rosii, ceapa, sos tzatiki, porumb si ketchup picant?

– Ba, ca sa stii si tu… e carne de pui…

– Asa v-a zis turcul?

Cu cat trece timpul, cu atat se aproprie mai mult de mine. Se apropie, iti simt rasuflarea imputita de la berile si mizeriile pe care le-a tras. Scoate o carte din plasa lui, o carte pe care scrie clar si mare “Mantuitorul este Christos”. Mi-o da. O iau. Atingerea ei e mai neteda decat orice. E mai neteda decat netedul care e mai neted decat orice neted. Imi aluneca din mana. O scap. Se apleaca, o ridica, o pune langa mine:

– Esti un pacatos, un prea mare pacatos ca macar eu sa discut cu tine…

Se uita, printre piercing-uri ii vedeam privirea pierduta in gol.

Ma uitam la el, printre ura din priverea mea imi lasam vizibila si pasiunea. Pe care mi-o sorbea. Mi-o sorbea lacom, ca si cum Iisus i-ar fi cerut-o. Ca si cum, pasiunea mea era hrana pentru sufletul sau. Ma privea cu lacomie.

– Omule, i-am zis, vezi ca vei sfarsi gasind ceea ce cauti!

– Il caut pe Iisus… ma privea senin, darz, serios.

– Dar nu l-ai gasit inca, cu toate acestea, tot vii sa imi vorbesti despre el…

– Adevarul e ca nu l-am gasit inca. De aia sunt aici, vorbind cu tine. Timpul si celelalte si visele si capcanele si lucrurile, ele nu conteaza. Suntem noi, doar noi aici…

– Si piata Unirii plina de trecatori care sed precum soparlele la caldura.

– Every breath you take, the more mushrooms i swallow…

– Am mai auzit proverbul asta undeva, prietene…

– Da, Acum 2000 de ani. Era un om. Noi l-am facut Mantuitor.

– Stelele l-au calauzit, vei intelege asta? Vreodata?

Si cand totul s-a sfarist, n-a mai ramas decat o tacere lunga. Si n-a aparut nici Dumnezeu, nici Iisus sa o rupa. Si taceam, sezand acolo langa ruine. Si parca tacere era parte din tot si parca totul era tacere. Si parca filmul care inainte fusese intens era acum doar amintire. Un gust amar. Un gust care imi amintea de vara, de soare, de mare, de tot ce frumos, lin, limpede. Asta in timp ce in jurul meu, totul era involburat. Si ezitant. Si fricos. Era o mare de intunecime, o mare de abis, de adanc. Eram confuz. Eram atat de confuz. Ce am vazut, ce trebuie sa inteleg din tot ce am vazut?

Si nu stiu de voi, dar eu am inteles doar un singur lucru: urmatoarea femeie cu care o sa umblu o sa aiba conversi… si o sa ii si poarte. Voi poate ati inteles mai mult?

, , , , , ,

  1. #1 by ani on April 2, 2012 - 11:10 pm

    putin din povestirea ta mi-a amintit de filmul lui Ingmar Bergman, The Saventh Seal. Ti-l recomand:)
    Imi place ce-am gasit aici.
    Mai trec.

  2. #2 by radu maria on April 23, 2012 - 12:45 pm

    i frumoasa compunerea nota 10

  3. #3 by colanti dama on September 23, 2012 - 11:28 am

    Inca “o mica” blasfemie. Colanti foarte apropiati de sfinti.
    Intim apropiati

Leave a Reply

