Mno

Stateam cu o tipa si o ascultam in timp ce imi povestea despre ceea ce se poate sa fie unul dintre planurile mele de viitor. Dadeam din cap aprobator si din vreme in vreme ciocneam sticla ei de bere cu a mea.

Pana ce, la un moment dat, aud din partea ei:

-Trebuie sa vii la sedinte!

-Sedinte?

-Da, da… deci, trebuIE SA VII la SEDINTE!

-Draga, lasa alea… permite-mi sa te fac sa ma cunosti mai bine. Sunt trei chestii pe care le urasc pe lumea aceasta. Unu, oamenii care isi iubesc serviciul… aveam o prietena care ma scotea din sarite cu al ei i love my job. Ieseam cu ea la o bere si se incepea… “I LOVE MY JOB, e asa de cute… trebuie sa vezi, acum ne-a platit team biulding, acum ne va specializa la niste cursuri mirifice. E atata armonie si unitate intre noi acolo. Nu as da jobul meu pentru nimic in lume”… si tot asa, pana ce incepeau sa imi curga creierii de pe urechea opusa celei spre care imi tot vorbea.

-Hahah, cunosc…

-Mno, si sa vezi… odata, dupa vreo trei sedinte din astea de spalare de creier am zis ca nu se mai poate asa si am luat-o direct: “tu femeie, dar daca nu te-ar plati, ai mai merge acolo?”. “Cum? De ce sa nu ma plateasca, e serviciul meu?! De ce vorbesti asa despre serviciul meu?”. “E un rahat de servici, te duci acolo pentru ca ei te platesc, nu pentru ca e cea mai minunata slujba din lume… daca vine cineva si iti ofera dublu fata de cat castigi acolo pentru aproximativ aceasi munca nu te duci?! Sa vezi cum te duci!”. “Nu, nu… eu nu m-as duce!”. “Ete mno, nu te-ai duce… mai lasa dracului ba, ‘ceasta atitudine de om iesit de la cusuri de motivationale. Zici ca esti o afacerista din asta proaspat iesita de la seminarii JCI. Alea-s vrajeli si povesti, nu iti iubesti slujba. Esti acolo pentru bani. Daca ai castiga banii aia fara sa trebuiasca sa mai mergi pana acolo, iti garantz eu ca nu te-ai duce.” Si cu asta i-am inchis gura, cu tot cu marfa-slujba ei.

-Ai de fapt, dreptate… Pana la urma e doar o slujba.

-Asa. Si acum… doi, ii urasc pe aia care isi urasc serviciul. Vine unul cu serviciul lui: “wai, nu mai pot, nu mai suport, il urasc pe dobiBoc, ii urasc pe toti, scarbiciu’ meu ma manca cu zilele”. Isi vorbeste angajatorul urat, as da detalii, dar mai bine ma abtin. El insa e cel mai tare. Merita oricand un serviciu mai bun, o promovare, macar o marire de salariu. Dar nu le-a primit. Imi urasc slujba, ii scrie deasupra patului. Si asta tot asa era, ieseai cu el la bere si intr-una, intr-una o tinea numai cu “i hate my job”. Pana cand m-am enervat si l-am luat direct: “ba guaie, poi de ce mama ta te tot plangi atat despre serviciul tau? Altii mor de foame in Africa pentru ca noi in UE adoptam o politica protectionista si tu te plangi de prea mult bine! Ba, bani de bere aici cu noi ai?! Iti platesc eu sau iti permiti? Iti permiti?! Apoi ce naiba, ca doar nu ne cade cerul in cap. Te lamentezi mai rau decat o muiere, amu la modu’ serios. E un loc de munca, te duci acolo pentru bani, nu pentru ca iti dau o medalie. Atat.” Pana la urma a inteles omul. Mai greu, dar intr-un final da, se poate. De atunci nu l-am prea auzind vorbind despre locul sau de munca, dapoi sa deschida vreun subiect asemanator.

-Hehehe, ce tare…

Tipa era rosie in orbaji. Ii placea. Ciocnesc berea cu ea si ii zic:

-Si amu, al treilea lucru care ma enerveaza cel mai mult, stii care e?

-Nu. Spune?

-Sedintele!

 

 

, , , ,

  1. #1 by el zorabb on June 16, 2011 - 3:30 pm

    Vai ma Mihaiule, sa nu indraznesti vreodata sa spui ca iti place slujba ta sau ca nu iti place slujba ta, ca te iau peste picior.
    Eu cred ca adevarul e undeva la mijloc..imi place slujba mea chiar daca iau bani mai putini decat as putea πŸ˜› …ca nici dracu’ nu iti da mai multi bani pt acelasi volum de munca sau mai putin.

    Asa ca : iubesc slujba mea (chiar daca iau mai putini bani decat as putea) mai mult decat slujba in care as lua mai multi bani, dar n-as mai avea timp nici de respiro sau ar trebui sa fiu pupincurist.

    Esti visator, Mihaiule :)) ..sau ma rog, tu faceai ‘corectari’ spre cazuri utopice :)))

  2. #2 by Nefersetty on June 16, 2011 - 11:58 pm

    I LIKE my job. Love si hate sunt prea extreme. Do you hate me too ? 😦

    Apropo, am lucrat si fara plata…cazuri pro-bono. I still liked it. Na. πŸ˜›

  3. #3 by Mihai Bota on June 24, 2011 - 6:25 pm

    eu faceam referire la multa vrajeala pentru o singura replica. doar nu am eu filme din astea cu slujbele.

    p.s. nu exista munca pro-bono.

  4. #4 by Nefersetty on June 30, 2011 - 7:02 am

    Nu vroiam sa fiu smart ass, dar o sa fiu…
    Pro bono – term generally used to describe professional work undertaken voluntarily and without payment as a public service. It is common in the legal profession and is increasingly seen in marketing, technology, and strategy consulting firms. Pro bono service, unlike traditional volunteerism, uses the specific skills of professionals to provide services to those who are unable to afford them.

  5. #5 by Mihai Bota on June 30, 2011 - 11:12 am

    hehe, dar tot esti platita pentru orice munca, acuma depinde ce intelegi tu prin plata. ca plata nu e doar financiara sau materiala. alea-s forme ce apartin de economia capitalista.

  6. #6 by Nefersetty on July 1, 2011 - 6:18 pm

    Eu prin plata inteleg ori bani ori produse. πŸ˜† Sunt capitalista convinsa πŸ˜†

  7. #7 by Hapi2233 on July 8, 2011 - 2:48 pm

    Si eu am facut munca pro bono.
    Tu te referi Mihai la……..plata spirituala?:)))) Chestii gen “ma simt bine ca am ajutat azi pe cineva, oaw, ce umanist sunt………”

  8. #8 by Mihai Bota on July 12, 2011 - 9:41 pm

    nu neaparat plata spirituala. aia se valorifica la karma.

    dar mai mult la experienta. aia se valorifca data viitoare cand faci ceva asemenator. pentru tine. sau pentru altii, dar platit material. πŸ˜€

  1. Mno (via mihaibota) | Ado Feck

Leave a Reply

