Fan curier ia la stop

Am fost vineri pana acasa si am zis ca stau la stop. Si am stat. Si m-a luat un nene tanar, taran sadea de la mama lui, care s-a deovedit in timp util, a fi cea mai naspa ocazie pe care am prins-o pana acuma. Omul nu era rau, venea de la Bucuresti… doar ce oameni rai pot sa vina de la Bucuresti?! Mai ales de pe Valea Oltului.

Pana la Satu Mare, din Cluj-Napoca, drumul pe sosea dureaza, cu o masina buna, cam doua ore si jumatate. Noi am facut cam trei ore. Trei ore, in care: fie imi punea toate intrebarile posibile, fie dadea radioul la maxim, cat sa imi sune vocea crainicului de radio in creier. Atat de tare, incat ziceai ca informatiile de la radio erau deja in creierul  meu si constiinta mea le vorbea prin unde de inalta frecventa.

Binemeritate erau pauzele in care ii mai suna si telefonul. Insul avea vreo 30 de ani, probabil casatorit din frageda pruncie si sigur cu ceva copii. Sau daca nu copii, macar nepoti. Era om ars de soare, muncit, trecut prin ale vietii de la camp. Trebuie sa admit ca m-a pus in dificultate la unele aspecte tehnice legate de ingrijirea de primavara a arborilor si tunsul, legatul si plivitul in ceea ce priveste domeniul horticulturii. Per total, numai si numai discutii interesante.  Si mai ales intrebari, multe intrebari adresate unui ins(eu) care nu avea chef la ora respectiva de nici o discutie. M-a intrebat tot, totul, de parca murisem, ajunsesem in purgatoriu si sfantul Petru ma descosea acum de cele facute in umila si trecatoarea mea viata. M-a intrebat cu ce pasta de dinti m-am spalat dupa micul dejun si daca e aceasi pe care o folosesc si dupa masa sau inainte de culcare? Daca o cumpar din retail sau en-gros? Daca visez mai des animale albe sau animale vargate? Daca imi e mai mult frica de lege sau de biserica? Care bere este cea mai buna? Cine este omul care a demonstrat ca pamantul este rotund? Il stiti si voi, insul acela dupa care s-a botezat stramtoarea aia din sudul Americii de Sud.

Am avut bulan nesperat, cand deja intram in judetul Satu Mare, judet pitoresc de altfel, ca i-a sunat telefonul. Si a purtat o discutie intinsa pe o perioada de aproximativ o juma’ de ora cu interlocutorul sau, caruia o sa ii spunem, de acum, domnul Andras, dat fiind ca asa i-a zis si el. Sa incerc sa rezum discutia epopeica pe care acesti distinsi domni au purtat-o la telefon. Va reamintesc, ea a durat aproape un ceas:

-Buna ziua domnu’ Andras! Aha, aha. Ha, ha. Io acuma ma duc spre Satu Mare! Aha, aha… pe la Acas is. Ha, ha, ha, excelent, excelent. Doua?! Doua containere?! :O Da’ cate kile are containeru!? Ai de capu’ meu, 320 de kile?! 320 de kile?! :O Rosii sau galbene? Rosii?! :O Ooooo, excelent, pai acuma in weekend nu pot, ca lucrez, dar luni neaparat vin sa le vad, domnu’ Andras! :-> Ha, ha, da, da… luni, luni dimineata! Pai sa fie inteles, vin degraba sa le vad. No, salut, salut!

Cum inchise telefonul, il intreb, asa direct din reflex:

-Ce containere?

Imi raspunde si el, tot asa, din reflex:

-Mere.

Concluzia: niciodata nu este cazul sa te grabesti atunci cand porti o discutie despre mere. Cu cat dureaza mai mult conversatia, cu atat vor fi merele mai zemoase si mai bune.

Concluzia numarul doi: intr-o alta ordine de idei, initiez si eu blogroll. Ii trec pe cei care m-au trecut deja. In caz ca uit pe cineva, imi comentati voi si imi reamintiti.

  1. #1 by elzorab on March 30, 2011 - 9:36 pm

    M-a intrebat tot, totul, de parca murisem, ajunsesem in purgatoriu si sfantul Petru ma descosea acum de cele facute in umila si trecatoarea mea viata.

    Aici zici ca io vorbeam. Desi as fi zis mai degraba:

    Ma mir ca nu m-a intrebat si ce culoare imi sunt chilotii…ca sa nici macar nu va ganditi ca ar fi ocolit-o cu ‘lenjerie intima’. Bineinteles, trebuie sa dau raport atat de culoarea de pe fata, cat si de cea de pe dos..cu stropi sau fara..adicatelea picatele, la ce v-ati gandit?

  2. #2 by Hapi. River_woman on March 30, 2011 - 10:15 pm

    LOL, Mihai , mi-ai amintit de “tinereti fara batraneti” . Am circulat si eu mult cu ocazie, am vorbit despre mere, politica si rase de caini. Am ascultat radio tRansilvania si radio cluj pana am invatat numele redactorilor de programe 😀 Cand ma gandesc acum la vremurile alea imi zic doar ” Hapi, mare curaj ai avut!”

    Da ia zi, ti-a luat nenea bani? Sa -l huiduim nitel…….

  1. Fan curier ia la stop (via mihaibota) | Ado Feck

Leave a Reply

