The God’s eagle

Mult fum. Atat de mult fum. Se ridica in aer, precum Coloana Infinitului a lui Brancusi. Ii simt inecaciunea, mirosul acela dulce-amar-sarat care imi aminteste mereu de capitele cu fan uscat de vara tarzie. Sau de fanul acela vechi, lasat acolo peste ani, in debaraua bunicilor de la tara… in copilarie.

Fumul urca incetisor spre tavan. E momentul prielnic pentru cerculete. Intai unul, apoi usor, doua, trei, patru, cinci, sase, sapte… incerc sa le ascult cum dispar. Crede si nu cerceta. Ele dispar pe masura ce visele mele prind contur. Azi sunt legat de pat cu lanturi lungi care imi permit sa ma deplasez doar prin casa. Nu pot iesi afara, pot doar sta pe geam si privi lumea, ca e acum total a voastra, nu mai e lumea mea.

Privesc detasat desfasurarea traficului rutier, regularitatea cu care trec si opresc tramvaiele. Privesc pietonii… ma intreb, oare cine sunt ei, de unde vin, unde se duc? Cate stele cazatoare au trebuit sa treaca pe bolta planetei noastre ca sa le aduca noroc? Cat parfum au trebuit sa verse ele de-a lungul istoriei pentru a ne cuceri instinctele? Ma uit din nou la fum… un ultim cerculet intunecat… incep sa realizez ca am ajuns sa imi pun intrebari filozofice.

Astazi sunt legat in casa. Sunt in lanturi, nu pot iesi. Odata v-am iubit. Pe voi, omenirea. V-am iubit atat de mult, incat v-am daruit focul. A fost un dar din inima mea. Imi amintesc si acum, cand am ingenunchiat in fata unei reprezentante a speciei voastre, specia umana, si cum am scos darul meu din san. Ei au scris in arhivele ce s-au pastrat, ca am adus un taciune de sus, din lumea zeilor. Cica, tineam acel taciune captiv intr-un tub de trestie si atunci cand l-am scos si am aprins iasca, toata omenirea s-a minunat. Suflam peste foc si focul se intindea. Au fost zorii omenirii.

Si stau acum acum legat de pat si pedepsit de zeii mei. Ma uit la vietile voastre de trecatori si reflectez la viata mea anosta. In fiecare zi, un vultur vine la mine trimis de zei sa imi ciuguleasca bucati din ficat. Stiu ca pare dureros si uneori chiar este cu adevarat dureros. Dar povestea mea nu se va sfarsi aici, intr-o zi mult asteptata, are sa vina si la mine vreun Heracle sa ma elibereze de lanturi si pironi.

Pana atunci, o sarut. Iar in aer pluteste aiderea ei. Cu fiecare sarutare pe care i-o dau, inima mea si inima ei se apropie tot mai mult si se contopesc impreuna in singularitate. In unica singularitate care poate exista in universul acesta efemer. Cu fiecare imbratisare intre mine si ea, o poarta spre cer se deschide. Si nu imi pasa ca voi le-ati numit gauri de vierme si le-ati descifrat destinatia inspre un univers paralel. Sunt portalurile mele spre cer. Pentru ca acolo, in cer, voi fi doar eu si cu ea. E universul meu paralel, creatia mea, eu il desenez. Si am sa scot totul din el, promit sa nu las acolo nimic fizic… vor fi ramane in el doar sufletele noastre, eu si tu.

Sarutarile noastre imi deseneaza calea. Azi, miliarde de oameni isi cauta un scop intr-o lume trecatoare si egoista. Se regasesc cu sufletul in te miri ce si tot ei sunt cei care imi reproseaza mie ca mi-am gasit calea in tine. Da, i-am gasit calea in tine… o sa le-o spun si protestantilor si pocaitilor si celor care se jertfesc incercand sa raceasca reactoare nucleare. Tu esti religia mea, absolutul, originea. Intr-o zi, am sa scriu o carte care sa imi ateste credinta in tine si am sa fiu al patrulea profet a lui Dumnezeu pe acest pamant. A fost Tora, a fost Noul Testament, a fost Coranul, o sa fie si Te Iubesc. Promit!

Dar pana atunci, iata-l cum vine. E mereu el, vulturul acela, negru, mare si urat. Ciocul sau, asemeni uneui cleste, patat cu sangele meu, scoate acum tipetele acelea care anunta inceperea festinului. Dar intr-o zi, intr-o zi, nu o sa mai fie rost de festin. Nu si pentru el…

, , , , , , ,

  1. Leave a comment

Leave a Reply

