Telefonul suna intotdeauna de doua ori

Si busul parca are mereu cel putin doua statii pana unde vrei sa ajungi. Acestea sunt cugetari urbane. Iar ca sa fii urban, trebuie sa ai loc de munca. Iar ca sa ai loc de munca, azi trebuie sa iti depui cv-ul pe tot feluri de site-uri obscure si sa aplici la tot feluri de joburi, unde oricum nu se uita nimeni peste cv-ul tau. Mai exact, ejobs, bestjobs, blowjobs, etc, adica siteurile perfecte pentru phishing.

Daca as vrea sa imi fac cariera in phishing, primul pas pe care l-as face, ar fi sa imi fac cont de firma pe ejobs si sa postez anunt cu un job foarte atractiv si sa astept sa aplicati voi. Cred ca as strange la cv-uri, de m-ar rupe. Si partea cea mai faina e ca poti primi datele sortate direct. Cum?! Ai nevoie de date de studenti din Cluj? Bun, pui anunt: angajez studenti, part time, in Cluj. Ai nevoie de datele unor persoane care vorbesc limba germana in Ramnicu Valcea? Excelent… pui acolo anunt mare si clar “Sprechen sie deutsche?”, locatie: Ramnicu Valcea. Dar hai ca nu vreau sa va invat sa faceti prostii, ca pana la urma sunt datele personale ale acelorasi oameni care refuza sa mi le dea cand le cer sa imi completeze un chestionar.

In fine, mai rar, dar se mai si uita peste cv-uri cineva. In general aia care se ocupa cu phishing-ul si desigur aia cu  raw-jobs-uri, care mereu sunt in cautare cautare de noi prosti. Ca cineva trebuie sa le joace hora, daca ei s-au pus sa cante.  Un exemplu de raw-job il constituie cam tot ce e MLM(multi level marketing pentru aia care nu stiu), indiferent ca e ultra-mega-super cunoscut, precum Amway sau obscur si controversat precum infopagina(echipa 31). OK, veti spune ca sunt eu fraier si ca MLM-ul este functional, poti face multi bani din asta. Nu. MLM-ul nu este functional, pentru ca iti cere sa faci exact doua chestii. Unu, sa vinzi ca mai mult. Doi, sa convingi cati mai multi sa vanda pentru tine. Practic, MLM inseamna sa fii magazin ambulant, cu propriii tai angajati de la care castigi din comisioane.  MLM presupune sa vinzi produse care nu prea au cautare, ca daca ar avea(fii sigur ca nu ar apela la tine), le-ar vinde pe alte canale de distributie.  MLM, de asemenea presupune ca daca toti oamenii s-ar lasa de slujbele lor anoste ca sa lucreze pentru retea, nimeni nu ar mai produce nimic ca sa poata sa cumpere produsele promovate de retea. Deci raspandirea unui MLM este, cel putin la nivel teoretic, un esec. De fapt, MLM-ul este pana la urma el inusi un esec si este facut pentru esuati. O schema Ponzi clasica, daca poftiti.

Un fel de MLM, dar fara multi level-uri, este sa fii agent UPC. Cine mai vrea contract cu UPC in ziua de astazi?! Se si zice ca vor fi cumparati de RDS & RSC. Cu toate acestea, ei fac angajari.  M-au sunat zilele trecute cei de Lugera & Makler, firma de leasing uman, unde mi-am depus cv-ul din greseala, ca sa imi zica ca au gasit slujba ideala pentru mine. Da, voi deveni agent UPC. Frate, acolo la UPC, trebuie sa fii cel mai tare in domeniul vanzarilor… ca sa poti convinge omul sa cumpere ceva de ce chiar nu are nevoie deloc. De ce sa te abonezi la UPC cand exista RDS & RCS? Vreun motiv? Nu, stai jos!

Alt exemplu de raw-job este, in Cluj, parteneriatul cu Vodafone. Adica lucrezi in call-center pentru Vodafone si trebuie sa ii ajuti sa vanda contracte. Sau sa le inoiasca. Ideea e sa castige, acum pe timp de criza, macar cativa centi de pe fiecare contract semnat. Zgartomanii!!! Asa ca te angajeaza pe tine in leasing printr-o firma obscura si te pun sa semnezi in functie de un plafon de contracte semnate pe luna. Daca nu atingi acel plafon, esti platit cu zero lei. Daca vei intarzia la munca si sigur vei intarzia, intrucat call-centerul e in pielea ploii de departe, si mai exact la Polus-Center, vei fi dat afara. Ei platesc parteneriatul cu Call Mania sau cine detine firma de call-center, ca, sincer nu cred ca e Vodafone detinatorul diviziei de call-center din Polus. Aia de la Call Mania, cred, platesc chiria in Polus, cheltuielile cu utilitatile, amortizarea, dobanzile si salariile de top si middle management. Iar pe tine, angajatul care de fapt se chinuie timp de cateva luni sa le semneze cat mai multe contracte, te dau afara fara sa iti plateasca nimic. De ce? Ca asa functioneaza la ei economia de piata.

Dar nu stiu de ce m-am apucat de exemplele acestea cu locuri de munca in Cluj. Aaaa, poate pentru ca eram la un curs azi, spre seara si m-au sunat de la Imagistica Advertising –  Call Mania. Ambele firme, nu au in opinia mea o reputatie buna. Dar totusi am aplicat si totusi m-au sunat.

-Buna ziua! Domnu’ Sebastian Mihai B…

-Da, va rog spuneti(am intrerupt-o, nu imi place sa o ardem cu minutiozitati din astea cand ma scoate afara de la curs)…

Se prezinta pe acolo si, ma rog, imi spune ca e de la Imagistica Advertising si ca am aplicat pentru o pozitie la ei, la call-center… ca pe urma sa continue:

-Mai sunteti disponibil pentru acest post?

-Am aplicat ieri, daca nu ma inseala memoria.

-Da, dar am sunat cativa oameni inainte si ne-au spus ca nu mai sunt disponibili pentru postul acesta. Si ei au aplicat in dimineata aceasta. Sa inteleg ca din: am aplicat ieri, rezulta ca sunteti disponibil?

-Asa! Intre timp ma gandeam ce buna reputatie trebuie sa aiba ei.

-Atunci dorim sa va invitam la un interviu! Joi de la ora 10:30 sau de la ora 17:30? Cand doriti sa veniti?

Nu am stat sa ma gandesc. Am raspuns cu cea mai aroganta voce posibila:

-Vineri!

Mi-a zis sa ii sun maine, ca nu au inca stabilita agenda pentru vineri. Asa e cu astia de la resurse umane, agenda se stabileste mereu cu o zi inainte. Trebuie sa ii intelegem…

Sincer, numai cand ma gandesc cum ar fi sa ma angajez. Ce dureri de cap as avea cu trezitul de dimineata, urcatul pe mijloacele de transport in comun. Induratul: frigului, al vantului, al ploii. Al intunericului. Si sa nu te incrunti cand vezi ca iti dai mai bine de jumatate din salariul tau de part time ca sa mananci ceva la pranz?! Sa alergi impreuna cu toti chibitii aia care se vor corporatisti in ocuparea unui loc la o masa la autoservire, un loc in autobusul arhiplin… cred ca e o senzatie grozava. Sau mirosul de plastic al mancarii comandata de la cattering, aproape ca am si uitat de vremurile acelea ale muncii cu program fix…

Totusi mi-a placut ca mi-au zis sa ii sun, nu ca ma suna ei maine. Am sa fac si treaba asta. Pentru ca cine stie ce chestii amuzante o sa imi mai spuna. Si pentru ca, poate asa, vine si primvara aia odata. De acuma o sa aplic non-stop la slujbe pe ejobs. E uneori mai tare decat sa navighezi pe bancuri.ro.

, , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 by dana on March 9, 2011 - 9:16 pm

    Asta e piata muncii azi, din pacate. Studentul e exploatat la maxim, doar nu degeaba toti viseaza la emigrari in cele mai indepartate colturi ale lumii. Am auzit ca la call mania e mai rau ca la gradi`…te pune sa stai in picioare daca nu-ti faci targetu pe ora aia si tot felu de aberatii de genu. Sa ridici mana si sa-ti ceri voie la baie si aprobare de la manageru general pt fiecare chichita de genu sunt total trecute la categoria “conditii inumane de lucru”. Multa grija pe unde aplici si nu ezita sa ceri sfaturi de la cei care stiu cate ceva despre companiile astea care angajeaza si concediaza pe banda rulanta.

    Bafta 🙂

  2. #2 by ioana para on March 11, 2011 - 12:43 pm

    Ma mir ca nu te-ai luat si de companiile corporatiste ;)) cum de te-ai abtinut? Anyway nu te vad pe tine primind ordine…Mai bine fa-te jurnalist ca-ti sta bine !!

  3. #3 by Mihai Bota on March 17, 2011 - 1:31 am

    @dana

    piata muncii azi e tocmai ca nu mai e piata muncii. si nici macar de ieri. 😀

    @ioana para

    am pana acuma doar doua experiente cu corporatii. iubire de scurta durata, cum s-ar zice. 😀

    o sa fie intr-un episod viitor si despre corporatii, clar.

  4. #4 by deli on May 12, 2011 - 9:18 pm

    Sunteti inteligenti voi, blogarasii. Aplicati la job-uri doar asa ca sa va amuzati. Auzi la el aroganta ce a facut :))) “vineri”. Mars ma bila de grasime cu IQ zero .. ca esti prost ca noaptea. Sunt angajat la ei in regim full time si ma simt foarte bine. Sunt platit fix si am si bonusuri destul de atractive. Se stimuleaza concurenta. asa ca daca esti prost … ti se ia din salariu in timp ce potentialii clienti se pisa pe tine la telefon. In timp ce daca iti merge mintea, pleci de acolo cu mai multi bani decat ai stipulati in contract. Cam asa functioneaza lumea cand lucrezi cu dead-line si target, mai iesi si tu din casa miez. Papapapapa

  5. #5 by Mihai Bota on May 13, 2011 - 2:27 am

    daca esti angajat la ei si esti deli, eu cred ca spune tot. in rest, chestia cu bila de grasime, cred ca se rezolva la un punch with me. eu sunt in cluj. tu? 😀

    p.s. am lucrat in corporate destul cat sa iti zic ca gandirea ta e de new entry. din ala/aia(deli) prost rau. 😉

Leave a Reply

