Si la Satu Mare cadea o ploaie rece…

Sau e de fapt ninsoare. Ninsoarea aceea ce a blocat toata tara. Ma uitam la stiri, mereu acelasi stiri seci… de parca ar fi acum un an. Sau nu, ca atunci era cu porcul, acum e iar cu pasarea. Gripa aviara, medicamente, un Mihai Gadea obosit, un viol in Rahova, inca un caz de coruptie. Schimb canalul: acum aresteaza politistii de frontiera. Cica se asteptau. Saptamanile trecute au arestat vamesii. Schimb canalul… e Bugs Bunny.

Topaie iepurele cu urechile sale alea lungi. E tot gri, ca si atunci cand l-am vazut ultima oara. Are tot morcovul acela portocaliu din care musca cu repeziciune si apoi ingana: “what up, doc?”. Cred ca era prima propozitie pe care am invatat-o in limba engleza. Nu o sa o uit niciodata. Mi-a placut cand a dat mana cu Duffy Duck, preferatul meu si cu porcusorul acela roz si cu altii si impreuna cu Michael Jordan s-au dus sa joace un meci de baschet cu extraterestrii aia ticalosi ca sa ne salveze pamantul. Si l-au salvat. Intre timp s-a terminat si Bugs Bunny. Publicitate pentru copii. Chipsuri, Coca Cola, KFC, fratiiΒ  McDonald’s. Ma intreb daca copiii acestia care urmaresc raportul publicitar despre sanatatea produselor KFC, chiar cred ca e pe bune? Schimb canalul.

Ii vad pe ei. Mereu impreuna. Niciodata nedespartiti. Irinel si Monicuta. Acum i-a trimis actele pentru divort. Pleaca in SUA sa se marite cu unul bogat de pe acolo. Isi duce si copilul cu ea. Irinel, esti bine? Ca de obicei! Macar vreo cativa ani, la batranete am avut femeia viselor mele. Acum o sa incerc cu sora-sa… poate iese ceva. Schimb canalul.

E despre sex. Ceva Tristan si Isolda romanesc. S-au iubit de cand s-au vazut, s-au casatorit de cand au avut varsta. Au facut si niste copii, cum le sade bine si apoi el a plecat la oaste sa lupte cu caramizile pe frontul din Italia. Si acolo a cunoscut-o pe Viorela, o tipa dementiala, care l-a cucerit. Vasilica si Viorela, un nou inceput, Erau perfecti, erau ca doua picaturi de apa. Erau sortiti unul pentru altul. Dar Marinela si copiii nu erau de acord cu asta: “si cine imi mai trimite banii mai Vasile, vrei sa imi moara copiii?”. “Dupa tot ce am trait cu ea, Viorela, dupa tot ce am simtit alaturi de ea, cum as mai putea sa simt oare cu tine?” Ernest ala ce a fost la Big Brother, nu stiu ce naiba cauta si el acolo, in studio, ca nu avea nici o treaba in problema, se baga in discutie: “Vasilica, acum este momentul… trebuie sa alegi ce e mai bine pentru tine? Alegi viata sau alegi sa mori pentru ca numele tau sa isi pastreze decenta?”. Vasilica tace, il intelege perfect, stie ca daca s-ar intoarce la Marinela, sufletul sau ar muri. Ca in Piratii din Caraibe, el ar fi dintre aia ce trudesc pe vasul lui Davy Jones. Fara inima, fara vise, fara suflet… Schimb canalul.

Dane!!! Toc, toc, se pupa pe obraji. Barbati in toata firea, imbracati in costume din acelea de duzina gri si prafuite pe soselele Bucurestiului. Dan Diaconescu asta e mai rau decat un drog. Cand il privesc, cand ii urmaresc emsiunile, imi vin niste filme… parca nu as mai fi eu. Nu, nu, vorbesc serios. In momente din acelea pot afirma cu tarie ca: il iubesc pe Dan Diaconescu! E idolul meu! Am un afis cu el pe dulap si un actibild cu el pe oglinda din baie. Cand e dimineata si ma spal pe dinti, ma uit la Dan Diaconescu cum imi zambeste acolo pe actibild. Intr-o zi… o sa ajung sa dau mana cu tine, Dane. O sa fiu eu omul acela care te pupa pe obraji! O sa fii mai batran, eu o sa fiu mai matur, o sa fiu in floarea varstei atunci… dar voi fi acolo, la tine la emisiune. Te iubesc, Dane! Imi faci viata sa capete un sens! Oriunde ma duc, in lumea asta mare, am la mine in portofel cartea de identitate si o poza cu Dan Diaconescu. Seara inainte de culcare, cand spun o rugaciune, ma rog pentru sanatatea si puterea lui Dan Diaconescu. Sa nu cada el fara vlaga. Cum as putea suporta?! Schimb canalul.

Parca imi e frica de ceva. Ceva ma urmareste prin pereti si nu e ploaia de afara. Sau ninsoarea. E… fantoma din televizor. Uneori am impresia ca e ca in Poltergeist 2 sau 3, filmul ala vechi. E o fantoma in televizor care ma urmareste. Daca rad, si ea rade, uneori daca ma opresc brusc din ras, o mai aud cum inca rade. Imi e frica de ea, are un ras mai malefic decat al meu si un fel de a fi care imi aminteste de actorul ala din Banat care l-a jucat pe Tarzan, Johnny Weissmuler. Are personalitatea lui si imi e frica de ea. Uneori noaptea o simt cum se apropie de patul meu. Sta si se uita la mine in tacere. O simt cum ma priveste… oare ce isi spune?

Dar incerc sa trec peste. Ce naiba?! Azi ploua sau ninge, e totuna. Dar maine, maine va fi mai bine! Maine va fi soare si lumina va scalda si va incalzi tot orasul asta. Traiesc intr-un oras superb, Satu Mare, un oras mirific. Pot trece peste. Intr-o zi va fi atat de cald, incat fantoma cu personalitatea lui Johnny Weissmuler nu ma va mai urmari. Va fi al naibii de cald, chiar si ea va trebui sa se retraga undeva la umbra. Astept sa vina caldurile alea mari, sa fie de trait iarasi… sa… schimb canalul.

Maine este o noua zi. Impreuna putem fi mai buni, impreuna putem reconstrui aceasta lume. Nu am zis-o eu, o spune Dan Diaconescu zi de zi. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa il ascultati. Si sa credeti. Si sa schimbati canalul.

, , , , , , , , ,

  1. #1 by B on February 24, 2011 - 12:19 am

    ba,nu e panica,daca si pe celalalt canal ruleaza aceleasi filme…arunca televizoru!!!vine primavara…vara… πŸ˜‰

  2. #2 by Mihai Bota on February 24, 2011 - 12:56 am

    televizoru’ meu e asta: http://vplay.ro/serials/browse.do?sid=235 ! πŸ™‚

  3. #3 by B on February 24, 2011 - 2:46 am

    ….vine primavara….vine vara… πŸ˜‰

  4. #4 by Hapi. River_woman on February 24, 2011 - 10:38 am

    Sunt sigura ca aceste emisiuni cresc nivelul hormonilor de stress pe de o parte…..si deprima, efectiv, daca te uiti mult timp la asa ceva. Iti vine sa crezi ca exista persoane care servesc constant drame gen Vasilica si Viorela? Adica un redus intelectual care confunda erectia cu dragostea . Nu inteleg care ii scopul acestor emisiuni…….

    Cat despre barbati imbracati in dungi si care se miorlaie si striga de parca le-a uitat proctologu clisma in fund………….nu imi mai aminti. Tin sa spun pe aceasta cale ca il detest pe Cabral si pe……pe-……nu stiu ce e ala………..coprezentator cica. Mda…..i-as hrani cu Zyprexa vreo 5 luni

  5. #5 by ioana para on February 24, 2011 - 12:13 pm

    Nici eu nu m-am mai uitat la tv demult, ma intreb care a fost motivul conflictelor din egipt πŸ˜€
    Anyway prefer sa ma uit la vplay la un serial amuzant sau sa ascult radio guerilla in timp ce citesc o carte, iar noutatile le citesc pe bloguri la munca, sau imi spune mama ultimele barfe, si colegele care citesc toata ziua cancan

  6. #6 by Hapi. River_woman on February 24, 2011 - 3:53 pm

    Can-can, Click si Libertatea :)) Presa cu greutate, ce mai.,……

    Eu ma uit la TVR cand sunt in tara. Mai ales jurnalele de stiri – se mai pot numi asa.

  7. #7 by Mihai Bota on March 3, 2011 - 11:50 pm

    @Hapi. River_woman

    ma crezi daca iti psun ca nu am vazut in viata mea vreo emisiune cu cabral? πŸ™‚ am vazut insa cu raicu, tipa aia era foarte misto, i-am urmarit emisiunile de-a lungul carierei. asta pana s-a bagat cu tudor chirila. atunci m-a dezamagit si am incetat sa o mai urmaresc. cica are si ea blog. pariez ca e la fel de neinteresant ca si personaliatea ei de the perfect girl wannabe. liceencele sunt insa convins ca o adora. ca si pe tudor chirila de altfel.

    @ioana para

    motivul conflictelor din egipt, a fost ca si motivul oricaror conflicte dorinta de schimbare si nevoia de putere. πŸ˜€ noutatile le citesc de pe telefon, cand trebuie sa astept pe undeva. sa mergi la doctor in romania, pentru mine inseamna sa te informezi. ;))

Leave a Reply

