Ce sa postezi cand nu ai inspiratie?!

M-am trezit azi seara si… cred ca nu am inspiratie. Dar ar trebui sa postez ceva, ca altfel nu e lumea multumita, si nu merge totul bine. Asa ca… o sa ii dam drumul.

M-am trezit… pentru ca pana acum eu am visat. Am visat ca traiam intr-o lume diabolica in care totul semana cu un iad. Flacari izbucneau, din loc in loc ostentativ inspre cer. Pamantul era negru aidoma unei roci vulcanice. Oamenii erau in sclavie. Pentru ca o armata de demoni infioratori cotropise pamantul si acum exploatau oamenii in cooperative unde erau suspusi la munca grea. Barbatii erau suspusi la munci subumane, menite sa ii distruga fizic si psihic, in timp ce femeile erau abuzate de diavoli iar copiii erau consumati ca si delicatesa la ospetele diavolilor.

Demonul sef, aflat la al doilea mandat, ales de electoratul demonic, nu dadea de gandit ca ar dori sa schimbe soarta oamenilor. Pe scurt, situatia era cu adevarat dramatica, omenirea era pe cale de dipsaritie, in mare pericol. Si in momentul acela, pe cerul intunecat de fum a aparut lumina datatoare de speranta. Eram eu, un inger cu aripi. Si m-am ivit de dincolo de norii intunecati pentru a aduce mesaj lumii acesteia decazute, mesaj ca mai exista speranta. Ca viitorul nu inseamna moarte si dominatie demonica. Eram speranta. Eram acolo pentru oameni.

Si in momentul acela, cand zburam pe cerul intunecat, in sufletele oamenilor s-a aprins lumina. In visul meu, era ca in filme. Ii pregateam de revolta. Un glas care le cerea sa revina la ceea ce lumea lor a fost inainte, acum crestea in sufletele lor ostenite. Dar, ajunge cu epitetele ca devine prea epic visul meu si nu imi place sa scriu asa. Atunci s-a trezit din odihna sa, EL. Tartorul sef, diavolul primordial, primul nascut al Lui, cel dintai… cel mai ticalos dintre cei mai ticalosi. Si s-a infatisat in fata mea, el, el ce odata fusese om si odata avuse chiar si un nume.

-Paulo Coelho, imi spuneau. Da, Paulo Coelho, acela era numele meu… da, cand ei inca imi iubeau sufletul. Cand cuvintele mele inca le mangaiau cotidianul vietii lor. Cand pelerinajul meu in lumea veche inca le servea drept ideal in viata.

-Da, demonicule Paulo Coelho, asa iti spuneau ei, inainte de decadere, diavol scarbavnic. Dar clipele acelea de vis au trecut. Ai ajuns tartorul primar al lumii acesteia. Societatea a obosit sa iti poarte povara pe umerii ei. Eu sunt vocea lor, si azi ma manifest in fata ta diforma si iti voi aduce la cunostinta inaintea capului tau chel si incornorat ca noi nu suntem Atlas. Nu, noi nu suntem Atlas!

-Cum iti permiti sa mi te adresezi asa, o tu, muritor efemer? Eu sunt Paulo Coelho, visul tau, tatal tau, mama ta, Gaia, esenta lumii acesteia, Alchimia. Sunt viata ta, sunt stelele tale, sunt soapta ta, sunt visul tau de prosperitate. Sunt statul Roman antic, statul acela corupt in care tu inca crezi. Statul acela in care visai dintotdeuana sa fii Marcus Aurelius Antonius. Nu este asa?

-Nu neg,  as fi fost un Marcus Aurelius mai bun decat a fost el insusi. Iti spun diavole,  “cat de maruntă şi neinsemnata parte din nemarginirea timpului de nepatruns a fost harazita fiecaruia! Caci se sterge cu repeziciune si dispare în eternitate!”, eu as fi spus-o cu mai mult suflet, cu mai multa intonatie, cu mai multa pasiune decat a facut-o el, Marc Aurelius. Cand eu as fi spus acea cugetare, acolo, in senatul roman, lumea s-ar fi cutremurat, Imperiul ar fi tresaltat, fiecare om de pe lumea asta, de la koreeni pana la incasi ar fi cazut un pic pe ganduri… in cugetari.

-Eu te cunosc, citesc in sufletul tau. Am citit si atunci cand Veronica se pregatea sa moara. Niciodata nu ai fost acolo sa o salvezi…

-Te urasc, gaunos stigmatizat! Mereu te-am urat. Si tu nu ai stiut-o niciodata. Si atunci, cu zahirul tau nereusit, eu am fost acela care te-a blestemat.

-Tu?! Tu erai? Pleaca-te acum in fata ciocului meu alb! Sau mori, o pacatosule!

Intr-un vis nu ii permit nimanui sa imi vorbeasca asa. Nici chiar lui Coelho. Asa ca mi-am retras incet aripile de inger in spate.  Din teaca maronie ce o purtam la la cingatoare, mi-am scos sabia, care nu era cu flacara valvaitoare ca si sabia de heruvim, ci un gladius dupa moda romana. Si cu sabia aceea i-am taiat beregata lui Coelho. Care a cazut acolo si sangele sau infam a navalit tarana. Mi-am sters apoi sabia de sange in ciocul sau odinioara  alb iar ochii sai i-am lasat prada ciorilor.

Si coborand incet pe treptele templului eternitatii mi-am zis:

-Coelho, oh Coelho, mereu ai fost un autor prost, dar de succes. Acum insa ai devenit o legenda. Iar prin tine, eu am devenit la fel de faimos si genial ca si ucigasul lui John Lennon.

Imi amintesc ca apoi m-am trezit asa, ca dupa un cosmar. M-am culcat la loc. Am adormit iar. Cred ca apoi am avut un vis erotic. Dupa aceea, probabil, am adormit iar. Pe urma mi-a sunat alarma… asta e partea cea mai urata si la care de fapt doream sa ajung.

, , , , , ,

  1. #1 by elzorab on February 18, 2011 - 12:19 am

    na ca nu ma pot abtine.
    sigur ai visat sex erotic.

    lol. auzi acolo.
    sex erotic :))))))

  2. #2 by ioana pără on February 18, 2011 - 7:48 pm

    Sper ca nu permiti nici in viata de zi cu zi nimanui sa-ti vorbeasca asa! Si ai dreptate, autor prost, pentru oameni mediocri, merita ce a patit! :)))

  3. #3 by Mihai Bota on February 20, 2011 - 10:03 pm

    @elzorab

    am scris ca am visat erotic. 😉 nu vad unde am scris sex erotic? se subintelege, oricum.

    @ioana pără

    :* coelho e pentru familisti. ii ajuta sa nu se simta expirati si neimpliniti. 🙂

  4. #4 by Hapi. River_woman on February 22, 2011 - 1:31 pm

    Da, da….o sa ajungi si tu sa il (re)citesti pe Coelho intr-o zi 😉

  5. #5 by cuvintetacute on February 22, 2011 - 10:20 pm

    au

  6. #6 by Mihai Bota on February 24, 2011 - 12:46 am

    @Hapi. River_woman

    replica a fost prea buna ca sa te contrazic. doar ca e fara paranteze. 😉 vreo 4 carti i-am citit deja. 😉

    @cuvintetacute

    ce anume doare?

Leave a Reply

