Cainele care s-a pierdut

Stau in statie si astept sa vina blestemul ala de tramvai. Ninge cu soare si bate vantul usor turbat. Imi aprind o tigara, fac un pic de reclama la Marlboro si incepe temperamentul meu coleric sa ma invarta precum un titirez prin statia imbulzita de oameni care asteapta si ei sa soseasca tramvaiul. Si ma invart si ma invart si ma tot invart. Si la un moment dat, privirea mi se opreste pe un afis homemade, listat a4 alb-negru la matriceala. E Azor, un caine urat si lanos, de culoare intunecata. Nu e prima data cand ii vad poza acolo, in statie. S-a pierdut de stapani si acum acestia il cauta. Se ofera si recompensa cui il va aduce.

Ma intreb daca l-as gasi, cum l-as putea aduce stapanilor? Ii pun o lesa? Nu m-ar musca? Daca stapanii lui stau in Floresti si eu gasesc cainele in Gheorgheni ce fac? Nu am masina si in autobus nu te lasa cu cainele. Il duc pe jos pana in Floresti? Daca cainele pe care il gasesc nu e de fapt Azor, ci e alt caine, oare ce vom face cu el? Il resping proprietarii lui Azor? Il lasam in strada? Daca era al altcuiva si eu il duc degeaba pana in Floresti si acum stapanii din Gheorgheni il cauta?

Am tot vazut afisul cu Azor, zi de zi, seara de seara. El e acolo. Intotdeauna acolo, nemiscat. Nu l-a rupt nimeni, nu inca. Si ploaia si ninsoarea l-a udat, dar nu l-a sters. Si asta de luni bune. Praful s-a depus pe el si a colorat albul hartiei intr-o nuanta cafenie. Si il privesc mai mereu. Orice as face, stand acolo in statie, cumva ma lovesc involuntar de hartia aceea. Cred ca i-am invatat fiecare cuvant. Ii stiu si numarul de telefon pe de rost. Ba mai mult, l-am si visat noaptea pe Azor. L-am gasit. Era soare, trecuse iarna asta imputita si il duceam stapanilor. Erau o familie idilica, doi soti care aratau bine, nu erau nici grasi, nici slabi si nici chelie nu avea el, nici ea sanii lasati. Aveau doi copii, un baiat si o fata, baiatul era cel mai inalt, ajungea pana la cureaua sotului. fetita ajungea pana la buricul sotiei, o mignona faina. Erau familia aceea din filmele clasice americane, acolo la ferma perfecta unde bate vantul peste cerealele acelea galben-auriu si combina care le treiera, zici ca doarme pe camp. Sau ca fumeaza, cand ii vezi fumul acela ridicandu-se mocnit inspre cer.

Il duceam, fara lesa. venea in urma mea, incet, asteptand momentul acela din vis cand familia lui pierduta si demult uitata il va regasi. Asteptam sa ii vad cum fug inspre el, cum il imbratiseaza. Copiii il iau in brate si il mangaie. L-au regasit. Ea, femeia aceea frumoasa, plange. Plange de bucurie. Sotul e emotionat, se vede pe el. Imi zambeste cu caldura. Are dintii aceia perfecti de reclama Colgate… domnul Castor. Si eu ma simt implinit. Le-am redat linistea familiei, le-am readus fericirea, unitatea in caminul lor. Le-am refacut frumusetea vietii lor idilice. Si alarma aceea atat de urata de la telefon suna. Tocmai acum. E din nou timpul pentru o noua zi. Dar mai intai pentru un snooze de 5 minute.

Am capatat o empatie fata de Azor. L-am vazut in poza si simt ca intre noi doi, este o relatie ciudata. Cred ca adevarul e ca daca l-as gasi, nu l-as mai duce inapoi la stapanii lui. As putea sa il iubesc doar pe el. Sa fie numai al meu. Da, as putea sa fac asta. Si voi m-ati condamna, nu?! Ca nu procedez corect. Dar, pana la urma, nici Frodo nu a mai vrut sa distruga inelul. Da, as putea sa il pastrez…

Ma obsedeaza, ma obsedeaza si ma obsedeaza. Fiindca e mereu acolo. Nu i-a pasat ca de Craciun se cantau colinde, nu i-a pasat ca de revelion s-au aprins artificii. Nu i-a pasat de toti acei oameni care trec zilnic pe langa el, indiferent ca ei mergeau la munca, la scoalaย  sau se intorceau catre case. Nu i-a pasat nici cand pe langa el treceau betivii aceia de seara. Nici navetistii care coborau din trenuri, nici prostituatele acelea negricioase si batrane din gara, nici politia comunitara…

Am pus mana pe telefon. L-am deblocat si am apasat usor si repetat cifrele acelea din numarul de pe afis, cifrele acelea pe care le stiam pe de rost. A raspuns. Era o voce de doamna cu experienta, trecuta prin viata.

-Buna ziua! L-ati gasit pe Azor?

-Ha?! Cine e la telefon?

-Sunt un fan a lui Azor, doamna. Cred ca am inceput sa iubesc cainele acesta mai mult decat o faceti dumneavoastra! L-ati gasit?

-Cine esti? Sper ca nu i-ai facut vreun rau cainelui meu!

-Nu i-as face nici un rau in viata asta, trecuta sau viitoare. Il vad in fiecare zi si am inceput sa il iubesc!

-Cine esti? Unde este cainele meu?

-Nu i-as face nici un rau, doamna, credeti-ma! Sa aveti o zi excelenta!

Si am inchis. Tramvaiul ajunse in statie. Am urcat, m-am asezat pe scaun si pe geam, printre fulgii risipiti de vant, se vedea silueta lui Azor. Acolo pe afis. Si cred ca imi zambea. I-am zambit si eu.

-Te voi vedea maine?

-Ma vei vedea mereu, mi-a raspuns.

-Te iubesc! Sa stii!

-Stiu asta! Mereu m-ai iubit!

Si tramvaiul a luat-o incet spre Baritiu. Azor a ramas acolo, in zona garii, sa isi caute stapanii.

 

, , , , ,

  1. #1 by Teodora on February 4, 2011 - 8:50 pm

    Omule. cum sa faci asta? :))
    Ai rascolit sentimentele femeii care o fi crezand ca esti ceva psihopat care face sosete din blana cainilor. Sau ma rog, care nu vrea sa le inapoieze cainele.
    :))
    amuzant, dar…

  2. #2 by hapi2233 on February 4, 2011 - 11:07 pm

    Te citez :
    Ma intreb daca l-as gasi, cum l-as putea aduce stapanilor? Ii pun o lesa? Nu m-ar musca? Daca stapanii lui stau in Floresti si eu gasesc cainele in Gheorgheni ce fac? Nu am masina si in autobus nu te lasa cu cainele. Il duc pe jos pana in Floresti? Daca cainele pe care il gasesc nu e de fapt Azor, ci e alt caine, oare ce vom face cu el? Il resping proprietarii lui Azor? Il lasam in strada? Daca era al altcuiva si eu il duc degeaba pana in Floresti si acum stapanii din Gheorgheni il cauta?

    E tare. Incepe sa imi placa stilul tau. De scriiiis,nu altceva.Bine, am mai spus si ca ai par frumos, deci gata cu dulcegariile ca te obisnuiesti rau :))

    Acu…..daca Hazor asta e chihuahua de-ala de l-a scapat vreuna din geanta cand isi cauta cheile de la mercedes, nu e asa greu. Il arunci in fata tranvaiului, opreste si il duci la stapana. Daca si-a dat numarul de telefon, vine ea cu masina unde ai gasit tu cainele, baga cainele in geanta si pe tine te lasa in urmatoarea statie.
    Daca e pechinez, si cu ala merge usor……te vaccinezi dupa pentru ca roscatii aia cu ochi bulbucati musca al dracu

    Sunt o iubitoare de caini – sa nu se faca vreo confuzie…….
    Mihai , sper ca si postul asta e la categoria “hilarious”

  3. #3 by ceacarete on February 4, 2011 - 11:31 pm

    devii pe zi ce trece mai bun… sau poate e din cauza ca am eu o sensibilitate fata de animalute… anyways… frumos text. frumoase ganduri. frumoasa perspectiva.

  4. #4 by ioana pฤƒrฤƒ on February 8, 2011 - 1:12 pm

    Ai zis ca te-ai lasat de fumat!!! Si Marlboro? E prea tare! Vai ce dor mi-e de o tigara….
    Anyway, am si eu un catel Azorel pe tv-ul alor mei, zilele trecute i-am rupt o labuta, mama m-a certat, s-a suparat, tinea mult la el… am mai rupt si coada leului cand eram mai mica si l-am pus pe tata sa ia vina asupra lui ๐Ÿ˜€
    Cred ca nu l-a mai gasit tanti pe Azor…
    Nice post!

  5. #5 by Mihai Bota on February 10, 2011 - 8:05 pm

    @Teodora

    nu am facut asta. doar am scris. ๐Ÿ™‚

    @hapi2233

    deobicei oamenii bogati nu isi pierd cainii. au case unde sa ii tina. ๐Ÿ˜€ aia saraci si fara masina ii pierd. pentru ca de aia au caine, ca nu isi permit masina. pechinezul il cunosc la perfectie, mai ales ala rasfatat. o fosta prietena avea din ala si nu voi scrie de cate ori m-a muscat. ca a fost de mai putine ori, decat ea. ๐Ÿ™‚ in rest, buna asta cu hazor. de notat.

    @ceacarete

    inca nu mi-am intrat in mana, poate mai pe viitor un pic o sa scriu si mai bine. numa’ sa ma mobilizez si sa imi vina ceva idei. ๐Ÿ˜€

    @ioana pฤƒrฤƒ

    azi de exemplu nu am fumat deloc. leul acela era cumva de portelan? ๐Ÿ˜€

Leave a Reply

