Noii profeti din Photoshop

A revenit Iisus pe pamant? Da, el a revenit. Si unde? Chiar in judetul Cluj. Ei bine nu e Iisus. dar e aproape Iisus. Nu vrea sa fie fotografiat, ca prea seamana cu Iisus la fata si ii e frica sa nu il rastigneasca Pirat din Port, adica Basescu.

Dar neavand ce face, m-am deplasat la domiciliul dansului sa ii iau un interviu.Β  Bont e un loc minunat. Asezat la poalele Gherlei, aceasta localitate face parte prin traditie din ancestralul neam romanesc, desi pana acum o suta si ceva de ani facea parte din Imperiul Autro-ungar. Oricum, oamenii sunt de ai nostri, romani adevarati, ortodocsi in adevaratul sens al cuvantului, fumeaza tigari Carpati, beau vodca Polar, femeile fac treaba in casa, barbatii vorbesc politica, cosesc fanul si taie porcul. Carciuma e mereu plina si biserica mereu goala. Asta cand nu-s botezuri, nunti sau inmormantari.

Eu: Cum de nu mergeti mai des la biserica cand insusi Iisus este la voi in sat?

Istvan Laszlo(taran din Bont): Bade, io unu’ m-am saturat de tot de Budean ala. Mereu ne zice sa nu fumam, sa nu bem, sa nu asteptam ajutor de la stat si subventii pentru agricultura de la Europa. Atata stie, noi bem aicea de vreo doua mii si mai bine de ani, si no, acuma s-o trezit unu’ sa ne zica si noua ca nu e bine sa bem.

Eu: Totusi, parintele are ceva mai special, nu apare in poze. Se zice ca e din cauza energiei pe care o poseda dansul.

Istvan Laszlo: Energie?! Omul are certifcat de absolvire a unui curs de Photoshop la ArtImage in Cluj-Napoca. Voi credeti ca e prost? Iisus se construieste prin marketing astazi. Asa ne zicea el acum 5 ani, cand aparea bine merci in poze.

Am ajuns si la casa parintelui:

Petru Budean: Ba, fraiere, reprezinti vreun trust de presa sau putem vorbi si noi intre patru ochi la un paharel?

Eu: Nu domn’ parinte, va iau interviu ca sa scriu si eu pe blog!

Petru Budean: Aaaa, un fel de Darius Groza. Pai pe voi, blogherii oricum nu va baga nimeni in seama, puteti sa scrieti toate ineptiile din lume. Asa ca voi fi sincer cu tine. Spune, oaie a Domnului, ce te-a manat pana aici?

Eu: Uitati, domn’ parinte, am citit in presa Clujeana un articol despre dumneavoastra. Se zice ca faceti minuni. Si ca cititi si trecutul si viitorul. Si ca nu apareti in nici o poza, ca aveti un fel de aura…

Petru Budean: Se zic multe, bea ma tuica aia, da-te in gat! Asa ma, mai pun una? Hai, inca una mica… asa, asa! No, credinciosule, fii atent aici! Acum cativa ani eram un simplu preot la biserica aici in sat la Bont. Si viata era plictisitoare rau, enoriasii dadeau bani, eu ii beam si ii fumam, plateam impozitele la stat, nevasta-mea zicea ca nu vrea sa si-o mai traga cu mine ca o jeneaza barba, verile ardeau, iernile treceau, pana intr-o zi in care totul s-a schimbat.

Eu: Ati divortat?

Petru Budean: Divortam de mult, fraiere, da’ imi pierdeam slujba. Nu ma, ma uitam la OTV. Si am vazut-o acolo pe concurenta noastra necurata, unica mostenitoare a mamei Omida. Era o muta, femeia aia, atat de proasta ca nici macar nu stia ca fulgerul iese din nouri. Si mi-am zis atunci, domn’le, daca ea poate, eu sa nu pot? Noi, preotia avem tot ma, totul. Toate argumentele sa fim chemati la tv. Si in seara aceea m-am imbatat crunt. A fost acum 5 ani. De atunci am inceput sa il construiesc pe Iisus.

Eu: Si nu a fost greu?

Petru Budean: E ca in filmul ala, O minte sclipitoare. Eu sunt Russell Crowe si uneori ma adancesc atat de mult in noua mea identitate, incat ma cearta nevasta si copiii, cand ma trezesc. E, cum sa iti explic?! E ca si cum ai fi beat si ti se taie filmul. Si te trezesti apoi dimineata ca ai facut prostii.

Eu: Dar Russell Crowe era schizofrenic in filmul acela. Avea un prieten imaginar. Cine este prietenul dumneavoastra imaginar? Sau nu aveti?

Petru Budean: Ma baiete, tu esti chiar prost! Cine este prietenul meu imaginar, auzi?! Este Dumnezeu, ma! E Dumnezeu!

Eu: Si atunci cand va apuca criza… aaa… pardon, intrati in transa, vorbiti cu Dumnezeu?

Petru Budean: Arat eu a saman modern? Aia faceau samanii in contact cu DMT. Eu sunt deasupra lor. Eu vorbesc cu Dumnezeu oricand. Oricand. Si cand stau pe buda, si cand tin predica. Viata mea e Dumnezeu. Eu sunt acolo, El e acolo. Uneori mai apare si Sant Patru. Ala e mai mistocar. Dumnezeu nu prea are simtul umorului la drept vorbind. E si putin rigid asa, cred ca se poate observa dupa felul in care a creat toate formele materiale.

Eu: Deci vorbiti cu Dumnezeu constant? M-ar interesa sa fac un interviu in acest sens. Un fel de Walsh cu ale lui “Conversatii cu Dumnezeu”.

Petru Budean: Tinere, ideea mea a fost de la inceput sa fac un interviu despre mine. Despre Dumnezeu vorbeste si asa toata lumea. Despre mine insa foarte putini.

Eu: Intelepte cuvinte maestre. Si in inchiere, aveti ceva de transmis cititorilor?

Petru Budean: Pocaiti-va! Caci a Lui este imparatia! Intru in transa… ai grija! Ma, enoriasule, nu mai fuma! Lasa paharul. Iesi afara din casa mea sfanta, tu pacatos nesimtit!!!

Eu: Ies parinte! Dar va rog, nu puneti mana pe bata aia de baseball, va rog…

[Pe caseta se aud strigate si sunete de pasi repezi]

, , ,

  1. #1 by hapi2233 on February 2, 2011 - 1:14 pm

    Nu am prea inteles “articolul” tau. De aceea vreau sa intreb daca este real si daca a avut loc o astfel de conversatie intre tine si preotul din Bont
    Te-ai dus la el acasa si el te-a primit cu “Mai fraiere”?

  2. #2 by Mihai Bota on February 2, 2011 - 3:08 pm

    e trecut la categoria “polojenie”! πŸ˜‰

    nu am mers la el acasa. nu caut mantuirea sufletului. cel putin, nu inca.:)

  3. #3 by hapi2233 on February 2, 2011 - 4:12 pm

    Doamneeee, te credeam in stare,

  4. #4 by incaunipocrit on February 3, 2011 - 7:59 pm

    Singura data cind m-a bagat in seama Paulo Coelho la Twitter a fost cind l-am intrebat daca are adresa de e-mail a lui Dumnezeu ( daca nu e cumva God@gmail.com) :- …asa ca Dumnezeu e un subiect serios. Si tu Brutus? Beautiful Mind ? πŸ™‚

    Inteleg ca azi preotii fac concurenta tigancilor in ale prezicerii. Or sa plateasca si ei taxe? πŸ™‚

  5. #5 by Mihai Bota on February 3, 2011 - 9:06 pm

    buna asta cu adresa de mail a lui dumnezeu. daca foloseam twitter si vedeam polemica respectiva, mai mult ca sigur as fi intervenit cu argumente de genul: politica celor de la gmail nu i-ar permite lui dumnezeu sa isi inregistreze e-mail-ul respectiv, deoarece contine numai 3 caractere si astfel este prea scurt. πŸ˜€ i-ar sugera probabil: holygod@gmail.com sau mighty.god. πŸ™‚

    i-a atins criza, fac si ei ceea ce pot sa supravietuiasca. adica, arunca cu blestemu’ si se ung cu alifii la guvern. http://www.agentia.org/anchete/ziarista-care-a-scris-de-preotul-paranormal-petre-budean-se-teme-de-blestemul-acestuia-8126.html

  6. #6 by incaunipocrit on February 4, 2011 - 11:17 am

    fa-ti cont la twitter. daca as fi vrut m-as fi bagat sub pielea celebrilor dar am ales sa fac misto de ei. nu ma baga in seama din cauza ca ori sint secretarii lor care raspund ori ca nu citesc prea multe acolo. πŸ™‚ dar e funny. e foarte funny πŸ™‚

    Bine atunci Godisgoodforyou@gmail.com ….asta e :-)….ah, credeam ca doar Geoana e cu paranormalui nu si ziaristele :-)….popii care blesteama ajung in Iad !!!!!

  7. #7 by Baby Bubu on February 4, 2011 - 3:50 pm

    ” Pai pe voi, blogherii oricum nu va baga nimeni in seama, puteti sa scrieti toate ineptiile din lume.” πŸ™‚ Cat am mai ras.
    Place stilul prozei.

  8. #8 by hapi2233 on February 4, 2011 - 7:56 pm

    Eu sunt suparata pe Mihai. Are el ceva cu Dzeu……
    Hm

  9. #9 by Mihai Bota on February 4, 2011 - 8:11 pm

    @Ado

    o sa imi fac si cont de twitter, dar mai incolo. pana acuma pierdeam vremea pe facebook. acum reincep sa pierd vremea pe bloguri. zic totusi sa mai astept un pic pana sa incep sa pierd vremea si pe twitter. πŸ™‚

    sincer, nu cred ca a blestemat-o pe aia. juma’ din ce scrie in presa sunt inventii.

    @Baby Bubu

    o sa iti placa si viitoarea, inseamna. πŸ™‚

    @hapi2233

    nu am nimic cu dumnezeu. eu cred intr-un creator. doar ca spre deosebire de majoritatea oamenilor, nu incerc sa il definesc ori sa il clasific. πŸ˜€

  10. #10 by ioana pără on February 8, 2011 - 1:15 pm

    Si stie popa de Darius Groza, nice!!! :)))

  11. #11 by Mihai Bota on February 10, 2011 - 9:10 pm

    citeste si ii place. sa il vezi ce scump e cand rade pe sub barba. πŸ˜€

  12. #12 by vasile-marius on February 22, 2011 - 9:04 pm

    SA sti ca m-ai uimit cu nesimtirea ta individe MIHAI BOTA ca om normal clar nu esti !!!

  13. #13 by elizabeth adler on July 15, 2011 - 1:51 pm

    tu esti prost batut in cap. parintele in primul rand nu are copii. nu a fumat si nici nu a baut. bate-ti joc de el si-ntro zi poate o sa ai nevoie de el si no sa te ajute. sa-ti vedem atunci unde e salvarea ta. intr-adevar zbiara la tine,dar daca esti o persoana buna te ajuta cu mare drag. el nu ia bani decat ca sa dea la altii parerea mea e ca e multa invidie in lumea asta ptr.cine reuseste in viata si intotdeauna se gaseste un fraier ca tine sa-si bata joc de celelalte persoane care fac bine. ce esti invidios ca poate face bine?in loc sa scrii porcarii din astea care sun sigura ca te-a costat un timp mai bine te duci la lucru ptr.ca romania se duce pe rapa din cauza fraierilor ca tine nu ca oameni ca parintele care face un bine. nu sunt fan al lui,dar nu-mi place cand fraieri ca tine isi bat joc de persoane care ajuta daca poate pe altii.

  14. #14 by Mihai Bota on July 19, 2011 - 9:09 pm

    dar de ce as avea nevoie fix de unul care ghiceste viitorul? ca daca exista asaceva, apoi nu-i tot aia daca mi-l ghiceste sau nu, ca eu nu pot sa il schimb? ca daca pot sa-l schimb, apoi el nu-l mai poate ghici, clar, deci, nu?!

    iar trecutul si daca am fumat sau nu, daca am baut sau nu, nu vad ce relevanta ar avea pentru ajutorul meu? poate doar daca ma apuca pierderile de memorie.

    intr-o alta ordine de idei, cu ce ajuta el oameni si cum? contra cost, am inteles. da’ cum face “bine”, ca tot nu am inteles?

    aici e literatura, si nu neaparat parintele e cel vizat, cat mai degraba presa in cautare scandal. ca despre asta e, dar ca sa iti dai seama, ar trebui sa inveti inainte sa scrii corect. ca e logic faptul ca tu nu ii pricepe despre ce e vorba, la citirea a ceva mai complicat, daca de abia cunosti aranjarea buchiilor. πŸ˜€

    nici parintele nu-i perfect, da’ presa face obiectul articolului.

  1. Cititorii intreaba, google ii trimite…….. « Hapi. Riverwoman

Leave a Reply

